marți, 30 noiembrie 2010

Glossa.

Nu, nu glossa pe care o stie toata lumea, Glossa lui Eminescu.
NU! nu acea glossa. Ci.. glossa mea. Atat am de spus. Mersi.

Ana Diaconu - Glossa.


Timpul vine si ramane,
Anii trec dar nu mai vin,
Dar eu tuturor le-as spune
Ca se-asteapta un declin.
Toata lumea astazi crede,
C-am ramas doar noi stapani,
Nu se simte nu se vede,
Chiar de stim ca sunt minciuni.


Si-am ramas doar noi pe strada,
Tremurand in stropii reci,
Sperand sa nu ne mai vada
Nici macar copacii seci.
Si-am ramas in toiul noptii
Frematand sa ne adune
Peste ceasurile noptii
Timpul vine si ramane.

Si visez cu disperare
La momentul vesperal,
Un moment de buna stare,
Cand nu vei mai fi teatral.
Mi-as dori sa-mi spui pe nume,
Sa ma stingi, sa ma alini,
Caci prin vechile volume
Anii trec dar nu mai vin.

Dar ne-am decrepit cu timpul,
Senectutea ne-a lovit.
Ne-am schimbat prolific chipul,
Ramoliti fiind, ne-am ivit.
Dar esti plin de lacomie,
Nu lasi lumea sa se-adune.
Tu mi-ai spune numai mie,
Dar eu tuturor le-as spune.

Pastulanta ne e soarta,
Alescons ne este darul.
Neinteleasa e arta,
Dar ratificat amarul.
Asadar e greu a spune..
Nu se stie pe deplin.
Dar o stie multa lume
Ca s-asteapta un declin.



Si-a venit timpul sa cerem
O viata fara truism,
Unde fapte efemere
Dau dovada d-eroism.
Dar noi am trecut prin viata,
Iar durerea nu se vede.
Daca-am spune ca ne-agata,
Toata lumea astazi crede.

Iar eu te-am iubit prea mult,
Tu mi-ai fost abominabil,
Insa timpul a trecut,
Iar tu m-ai uitat, probabil.
Ceasurile au apus
Si noi am ramas romani.
Oamenii au spus ce-au spus,
C-am ramas doar noi stapani.

Toate-s noi si vechi sunt toate.
Am pierdut ceva din mine..
Sentimente-abandonate,
Lacrimi multe si suspine.
M-am ascuns de lumea vie,
Unde bucuria sede,
Iar starea-mi de marsavie,
Nu se simte, nu se vede.

Si-am ramas doar eu la fel,
Tu nu mai esti langa bine.
N-am rabdarea de otel
Ca sa pot trece cu bine.
Asadar, voi afirma
Ca peste cateva luni
Va veni si vremea mea,
Chiar de stim ca sunt minciuni.

Chiar de stim ca sunt minciuni,
Nu se simte, nu se vede.
C-am ramas doar noi stapani,
Toata lumea astazi crede
Ca se-asteapta un declin,
Dar eu tuturor le-as spune:
Anii trec dar nu mai vin,
Timpul vine si ramane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu